•  Dlhodobé zámery školy

         

        Nové podmienky života v demokratickej spoločnosti v rámci EÚ spôsobujú aj zvýšené nároky na prípravu mladých ľudí tak, aby boli schopní komunikovať v materinskom i cudzom jazyku, ovládať prácu s počítačom, prácu v tíme, zvládnuť krízové situácie, prijímať a rešpektovať hodnoty demokratickej spoločnosti.

        Strategickým cieľom školy je: vychovať žiaka, ktorý vie myslieť, má rozvinuté tvorivé

        schopnosti. Vie riešiť problémy. Ak dostane úlohu, na ktorej riešenie nemá dostatok

        vedomostí, dokáže si potrebné informácie niekde vyhľadať. Vie komunikovať

        v materinskom i cudzom jazyku, ovláda prácu s počítačom, spravidla sa dobre orientuje

        v systéme hodnôt a dokáže ich uplatniť vo svojom živote. Vie sa demokraticky správať,

        konať a rozhodovať.

        a) Pedagogická koncepcia

        - vypracovať školský vzdelávací program „ušitý na mieru“ v súlade so záväzným štátnym vzdelávacím programom,

        - uplatňovať nové pedagogické a didaktické postupy vo vyučovaní,

        - zapojiť sa do viacerých projektov, vrátane medzinárodných,

        - pokračovať v prebiehajúcich environmentálnych projektoch,

        - pokračovať vo vydávaní školského časopisu,

        - využívať IKT vo vyučovacom procese vo všetkých predmetoch,

        - využívať prvky integrovaného tematického vyučovania,

        - zaviesť projektové vyučovanie.

        b) Výchova k ľudským právam

        - optimálne fungovanie a práca žiackeho parlamentu,

        - vnútorné dokumenty školy upravené v súlade s Národným plánom výchovy k ľudským právam,

        - realizovať a zapojiť sa do školských projektov zameraných na výchovu k ľudským právam,

        - zabezpečiť vzdelávanie pedagogických pracovníkov v oblasti výchovy k ľudským právam,

        - vypracovať étos školy.

        c) Rozvoj ľudských zdrojov

        - stabilizovať kolektív  pedagógov včasnou ponukou a výberom,

        - umožniť ďalšie kotinuálne vzdelávanie,

        - upevňovať spoluprácu školy a okolia.

        d) Rozvoj materiálno-technickej koncepcie

        - skvalitniť vyučovanie cudzích jazykov (využívať interaktívnu tabuľu, edukačný softvér...),

        - nakúpiť a zmodernizovať učebné pomôcky,

        - zriadiť ďalšie odborné učebne.

         

         Profilácia školy a jej zameranie

         

        Ekológia je oblasť, na ktorú sa naša škola zamerala. Túto prioritu máme už od roku 2003 a získané skúsenosti máme záujem naďalej vyžívať a odovzdávať svojím novým spolupracovníkom a žiakom. Environmentálne výchova je jedným z najdôležitejších prierezových tém Školského vzdelávacieho programu a preto je nevyhnutnou súčasťou vyučovania na I. aj II. stupni, činnosti školského klubu detí, záujmových krúžkov a mnohých ďalších mimoškolských aktivít. Environmentálnu výchovu sme na 2. stupni zaviedli ako samostatný povinný predmet. Na I.  a II. stupni je aj prierezovou témou v rámci jednotlivých predmetov. Žiaci s hlbším záujmom o environmentálnu problematiku môžu navštevovať krúžok: Kolégium Zelenej školy. Ciele environmentálnej výchovy obsiahnuté vo výchovno- vzdelávacom procese sú naplňované za aktívnej účasti žiakov, čo vedie zároveň k utváraniu potrebných návykov, získavaniu životných noriem a kritérií pre  praktický život. 

        Naša škola sa stotožňuje s Misiou trvalo udržatelného života (TUŽ), ktorý vychádza z určitých, všeobecne a dlhodobo platných princípov žitia a spôsobe existencie.Týka sa všetkých stránok života/žitia, a nielen niektorých parciálnych aspektov rozvoja. Rozvíjanie a uplatňovanie koncepcie (trvalo) udržateľného života/žitia je na našej škole vedené snahou čo najviac sa priblížiť k ideálom humanizmu a harmónie s prírodou, založeným na úcte k životu ako aj k neživým zložkám prírody.

         

                Podporujeme činnosti, ktoré vedú žiakov k

        • environmentálnemu správaniu sa v medziach platných environmentálnych právnych predpisov,
        •  prevencii pred znečisťovaním a poškodzovaním životného prostredia,
        • udržateľnej spotreba zdrojov,
        • environmentálnej výchove a vzdelávaniu žiakov, pracovníkov školy, spolupráci s miestnou komunitou a okolitým svetom.

        Nosným projektom našej školy je projekt „ZELENÁ ŠKOLA“, ktorého hlavnou náplňou je plniť úlohy stanovené Akčným plánom Zelenej

              školy v oblastiach:

          • výchovno - vzdelávací proces,
          • voda,
          • odpad,
          • energia,
          • doprava,
          • ovzdušie,
          • zeleň,
          • ochrana prírody,
          • humánny prístup k zvieratám,
          • používanie ekologických materiálov a produktov,
          • zdravie.
          •  Veľkú pozornosť  venujeme dopravnej výchove, ktorá  sa vyučuje nielen ako prierezová téma v jednotlivých vyučovacích  predmetoch.  

         

        • spolupracovať v projekte  BIO ZÁHRADA  s OZ Sosna a zapájať sa do ďalších environmentálnych projektov,
        •   znovu budeme pokračovať v jazykovom  projekte COMENIUS,
        •   mapovať stav potokov tečúcich cez obec prostredníctvom projektu -  VRÁŤME ŽIVOT OBECNÝM POTOKOM,
        •   vychovávať rovesníkov- aktivistov, realizivať celoškolský projekt VZDELÁVANIEVÝCHOVOU K HODNOTÁM ĽUDSKÝCH PRÁV,
        •   modernizovať vyučovací proces využívaním informačno-komunikačných technológii vo všetkých predmetoch , od 1. roč. ZŠ, v oblasti športu a záujmovej činnosti žiakov,  
        • školu zapájať do celonárodných projektov.
        1. septembra 2012 sme  sa zapojili do projektu" Vzdelávaním pedagogických pracovníkov k inklúzii marginalizovaných rómskych komunít".

         

        Našim cieľom je:

         

        • posilniť úlohu a motiváciu učiteľov, ich profesijný a odborný rast,
        • podporovať talenty, osobnosť a záujmy každého žiaka,
        • skvalitniť spoluprácu s rodičmi, verejnosťou a inými školami aj v zahraničí,
        • zaviesť nové formy a metódy práce,
        • výchovno-vzdelávaciu činnosť smerovať k príprave žiakov na život, ktorý od nich vyžaduje, aby boli schopní kriticky a tvorivo myslieť, rýchlo a účinne   riešiť problémy,
        • pripraviť človeka rozhľadeného, vytrvalého, schopného kooperovať a pracovať v tíme, schopného sebamotivácie k celoživotnému vzdelávaniu,
        • dosiahnuť zvýšenie gramotnosti v oblasti IKT žiakov v našej škole,
        • zabezpečiť kvalitnú prípravu žiakov v cudzích jazykoch so zreteľom na možnosti školy, so zameraním na komunikatívnosť a s ohľadom na schopnosti jednotlivých  žiakov,
        • formovať u žiakov tvorivý životný štýl, vnútornú motiváciu, emocionálnu inteligenciu, sociálne cítenie a hodnotové orientácie,
        • vychovávať žiakov v duchu humanistických princípov,
        • v spolupráci s rodičmi žiakov vychovať pracovitých, zodpovedných, morálne vyspelých a slobodných ľudí,
        • zabezpečiť u žiakov osvojenie si konkrétnych zručností a návykov nevyhnutných k pochopeniu komplexnosti a zložitosti životného prostredia tak, aby neboli porušené prírodné súvislosti a ohrozené  podmienky života,
        • naučiť žiakov  riešiť problémy so životným prostredím a týmto problémom predchádzať,
        • venovať zvýšenú pozornosť a zabezpečiť podmienky na vzdelávanie žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami tak, aby mali rovnocenný prístup vo vzdelávaní,
        • oboznámiť žiakov  s regionálnymi aspektami  a ich vplyvom na životné prostredie.
        • Našim princípom je viesť žiakov k tvorivému mysleniu, kritickému mysleniu, naučiť ich tímovo pracovať, komunikovať medzi sebou, vzájomne sa rešpektovať a byť schopní celoživotne sa vzdelávať.
    • Kontakty

      • Základná škola, Hlavná 5, Družstevná pri Hornáde
      • PaedDr. Anna Vajdová T.č. 0911276481
      • RNDr. Tomáš Girmon T.č. 0910276478
      • Mgr. Petra Liščinská
      • Email na webmastera lenka.telehanicova@gmail.com
      • +421556981013 +421557288469
      • Základná škola Hlavná 5 044 31 Družstevná pri Hornáde Družstevná pri Hornáde Slovakia
      • 35544139
      • 2021639796
      • Monika Kontrošová
      • Ing. Katarína Andrejkovičová
      • +42155/7288469
      • Stanislava Holubová T.č. 055/6981200
      • Mgr. František Grac frantisek.grac@gmail.com
    • Prihlásenie